Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار تکنولوژی

فن آوری جدید Reflex 2 انویدیا تا 75% باعث کاهش تأخیر در بازی‌ها می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت انویدیا در نمایشگاه CES 2025 از فناوری Reflex 2  رونمایی کرد. این حالت  Reflex Low Latency  را با تکنولوژی جدیدی به نام Frame Warp ترکیب می‌کند. این تکنولوژی با به‌روزرسانی فریم بازی بر اساس جدیدترین ورودی ماوس قبل از ارسال به نمایشگر، تأخیر را بیشتر کاهش می‌دهد.

در این مطلب از اخبار نمایشگاه CES 2025 در مورد فناوری Reflex 2 می خوانیم و آن را بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید. 

نحوه عملکرد فناوری Reflex 2

نحوه عملکرد فناوری Reflex 2
کاهش فریم با فناوری Reflex 2

این فناوری جدید بر اساس مطالعه‌ای که تیم تحقیقاتی ورزش‌های الکترونیکی انویدیا چهار سال پیش انجام داده بود، توسعه‌یافته است. در آن مطالعه نشان داده شد اگر فریم‌ها بعد از پردازش بر اساس حرکت موس به‌روزرسانی شوند، بازیکنان می‌توانند هدف‌گیری را سریع‌تر انجام دهند.

فن آوری Frame Warp  در Reflex 2 دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. هنگام پردازش یک فریم توسط GPU، پردازنده موقعیت دوربین فریم بعدی را بر اساس ورودی بازیکن محاسبه می‌کند Frame Warp  موقعیت جدید دوربین را از پردازنده نمونه‌برداری کرده و فریم پردازش‌شده توسط GPU را به موقعیت جدید دوربین منتقل می‌کند. این عملیات در آخرین لحظه انجام می‌شود تا ورودی جدیدتر روی صفحه‌نمایش نشان داده شود.

برای جلوگیری از ایجاد حفره‌های کوچک در تصویر که ممکن است هنگام نمایش قسمت‌های جدید صحنه با موقعیت جدید دوربین ایجاد شوند، انویدیا یک الگوریتم رندرینگ پیش‌بینی‌کننده بهینه‌سازی‌شده برای کاهش تأخیر توسعه داده است.

این الگوریتم با استفاده از داده‌های دوربین، رنگ و عمق از فریم‌های قبلی، این حفره‌ها را به‌دقت پر می‌کند. به‌این‌ترتیب، گیمرها فریم پردازش‌شده با موقعیت دوربین به‌روز شده را بدون هیچ حفره‌ای و با تأخیر کمتر مشاهده می‌کنند. این فناوری باعث بهبود عملکرد گیمرها در هدف‌گیری و دنبال‌کردن دشمنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 5080

تست عملکرد Reflex 2 در بازی The Finals

فناوری Reflex 2 در بازی The Finals
تست عملکرد فناوری Reflex 2 کاهش تاخیر فریم در بازی

انویدیا همچنین فناوری Frame Warp را در بازی The Finals ساخته استودیوی Embark به نمایش گذاشت. این بازی یکی از اولین عناوینی خواهد بود که از این فناوری پشتیبانی می‌کند. بدون Reflex، تأخیر در کارت گرافیک RTX 5070 در دقت 4K و حداکثر کیفیت گرافیکی، ۵۶ میلی‌ثانیه است که با Reflex 1  به ۲۷ میلی‌ثانیه و با Reflex 2 به ۱۴ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.

همچنین، Reflex 2  در شرایطی که با محدودیت پردازش از سمت CPU مواجه است، نیز بهبودهای قابل‌توجهی ارائه می‌دهد. در بازی VALORANT که به‌زودی از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد، تأخیر در RTX 5090 که می‌تواند بازی را با بیش از ۸۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کند، به طور متوسط به کمتر از ۳ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد که بسیار چشمگیر است.

فن آوری Reflex 2 هم‌زمان باعرضه کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 50 عرضه خواهد شد و پشتیبانی از سایر کارت‌های گرافیک سری RTX نیز در آینده اضافه خواهد شد.

منبع: وب سایت رسمی NVIDIA

حدیث مرادی

من حدیث مرادی هستم. بیش از 3 ساله که به صورت تخصصی در زمینه سئو فعالیت می کنم. همچنین علاقمند به حوزه تکنولوژی، دنیای سخت افزار و لوازم جانبی هستم. چند وقتیه دارم نتیجه‌ی جست‌وجوهام رو توی لیون کامپیوتر به اشتراک می‌ذارم و دوست دارم نظراتی رو که دارید بخونم.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا